גוגל מודד תנועה שזורמת אל האתר או יותר נכון אל תכנים ומאמרים הנמצאים בו.
ברגע שהאלגוריתמים של גוגל מזהים שיש גולשים ו”תנועה” של גולשים אל עמוד מסויים או לאתר מסויים, סימן שמדובר בתכנים שנותנים ערך כלשהו לגולשים.
בהתאם יקבל העמוד חשיבות בגוגל וקידום בתוצאות החיפוש.
באונץ רייט הוא מדד המציג את האחוז של מספר האנשים שנכנסו ומיד יצאו מהאתר. ברגע שהבאונץ רייט גבוה, גוגל מוריד את דירוג הרלוונטיות של האתר ואת חשיבותו של האתר. מבחינתו של גוגל, אם גולשים נכנסו לאתר ויצאו מיד זה אומר שהם לא מצאו שום דבר מעניין עבורם ויצאו מיד. לכן לא מספיק רק להביא גולשים לאתר, המטרה היא בעיקר להשאיר אותם באתר, יביעו עניין, יגלשו, יקראו מאמרים, יקראו תכנים, ישאירו פרטים וכל מה שיגרום לזמן שהייה באתר רב יותר.
לפיכך ברור שככל שהתוכן באתר יהיה כתוב מעניין יותר ושימושי יותר עבור הגולשים, כך גם יתקדם בתוצאות החיפוש או ישמור על מיקומו.