כאשר תכתבו פוסט בוורדפרס הוא תמיד יהיה משוייך לפחות לקטגוריה אחת: אם לא תיבחרו קטגוריה לפוסט, וורדפרס תשייך אוטומטית את הפוסט לקטגוריה “כללי”.
כמובן שתוכלו במקרה כזה לערוך מחדש את הפוסט ולשייך אותו לקטגוריה הרלבנטית ו/או לכמה קטגוריות ( שכן פוסט יכול להיות משויך לכמה קטגוריות/תתי-קטגוריות, אולם הוא חייב להיות משויך לפחות לקטגוריה אחת)

ניתן גם לשייך פוסטים לקטגוריות ללא כניסה מחדש למסך עריכת הפוסט ע”י הרחפת סמן העכבר מעל הפוסט הרלבנטי, בעמוד רשימת הפוסטים הראשי ובחירת “עריכה מהירה” (כמו בצילומסך שלפניכם)

אתרי מאמרים מורכבים עם אלפי פוסטים צריכים כמובן יותר קטגוריות מאתרים עם מאות או עשרות פוסטים ובמקרים כאלה מומלץ לחלק לקטגוריות ותתי קטגוריות על מנת להקל על הגולשים לקרוא בדיוק את הנושאים המעניינים אותם ע”י התמקדות בדיוק בנושא הרלבנטי עבורם..

ניהול קטגוריות: לאחר הכניסה למערכת הניהול של וורדפרס עליכם לחפש בטור תפריט השמאלי את הלשונית “פוסטים”, בעמידה על הלשונית, ייפתחו תתי העמודים  בלשונית ואז יש ללחוץ על כפתור ה”קטגוריות”.
לפניכם יוצג “מסך ניהול קטגוריות” מסך המרכז את כל הקטגוריות של “פוסטים” בלבד, באתר האינטרנט.

מסך ניהול קטגוריות
מסך ניהול קטגוריות מחולק ל-2 אזורים מרכזיים (ניתן להוסיף יכולות ע”י תוספים ייעודיים לכך, אך נתעלם מאלו לפי שעה):

 

מסך ניהול הקטגוריות בוורדפרס
מסך ניהול הקטגוריות בוורדפרס
  • צדו הימני של המסך, מציג את רשימת הקטגוריות הפוסטים שכבר הכנסתם לאתר האינטרנט.
    הקטגוריות מסודרות תחת טורים אשר מאפרים לקבל מידע בסיסי על הקטגוריות ואף לסדר אותם בקלות רבה יותר (חשוב במקרה של ריבוי קטגוריות באתרים גדולים ומורכבים)
    הטורים מימין לשמאל: שם, תיאור, מזהה לכתובת (slug) (שם המוצג בד”כ באזור כתובת האתר URL ומיוצג על ידי אותיות, מספרים ומקפים), וכמות הפוסטים המשויכים לקטגוריה זו
    לחיצה על המספר הנ”ל תציג בעמוד נפרד את כלל הפוסטים המשויכים לקטגוריה הנ”ל.
    באפשרותכם לערוך את שמות הקטגוריות, התיאור שלהם, השם האינטרנטי שלהם, או שיוכם ההיררכי, על ידי עמידה על הקטגוריה הנבחרת ולחיצה על “Edit”.
  • צדו השמאלי של המסך: הינו מסך ליצירת קטגוריות חדשות באתר האינטרנט. על מנת ליצור קטגוריה חדשה, יש להכניס: שם, נתיב אינטרנט (מזהה לכתובת = המכונה Slug) באותיות לטיניות ומספרים בלבד, שיוך היררכי – במידה והקטגוריה החדשה שייכת לקטגורית אב מסוימת, יש לבחור את הקטגוריה הנ”ל מרשימת הקטגוריות שתוצג, ותיאור.
    לחיצה על הכפתור “הוספת קטגוריה” תיצור קטגוריה חדשה באתר.

מה ההבדל בין פוסטים ועמודים בוורדפרס

לעתים קרובות משתמשים מתחילים בוורדפרס מתבלבלים בין פוסטים ודפים.
כברירת מחדל, וורדפרס מגיע עם שני סוגי תוכן: פוסטים ודפים. בתור משתמשים מתחילים, ייתכן שתתהו מה ההבדל ביניהם? “נראה שיש שדות דומים בפנל הניהול של האתר”. “נראה שזה נראה אותו באתר”. “למה אני צריך את שניהם?” “מתי עלי להשתמש בפוסטים? מתי עלי להשתמש בדפים?” במאמר זה, נסביר את ההבדל בין פוסטים לדפים בוורדפרס.

פוסטים

אם תשתמשו בוורדפרס כבלוג, אזי בסופו של דבר תמצאו את עצמכם משתמשים בפוסטים עבור רוב התוכן של האתר שלכם. פוסטים הן רשומות תוכן המפורסמות בסדר כרונולוגי הפוך בדף הבית של הבלוג שלכם.
בשל הסדר כרונולוגי ההפוך, הפוסטים שלכם נועדו להיות מבוססי זמן ותאריך. פוסטים ישנים יותר מאוחסנים בארכיון לפי חודש ושנה. ככל שהפוסט ותיק יותר, כך המשתמש צריך לחפור עמוק יותר כדי למצוא אותו.
יש לכם אפשרות לארגן את הפוסטים שלכם על סמך קטגוריות ותגים.

בגלל שהפוסטים בוורדפרס מתפרסמים כאשר יש חשיבות לזמן ולתאריך של הפרסום , הם מאוגדים באמצעות הזנות RSS. זה מאפשר לקוראים שלכם לקבל הודעה על העדכון האחרון באמצעות הזנות RSS.
בלוגרים יכולים להשתמש בהזנות RSS כדי לספק שידורי דוא”ל באמצעות שירותים כמו Aweber או MailChimp. תוכלו ליצור עלון יומי ושבועי עבור הקהל שלכם כדי שיוכל להירשם כמנוי.
האופי המאוד ייחודי לפוסטים – של התלות במועד פרסומם , גורם להם להיות חברתיים מאוד. תוכל להשתמש באחד מהתוספים הנפוצים לשיתוף חברתי כדי לאפשר למשתמשים שלכם לשתף את הפוסטים שלכם ברשתות חברתיות כמו Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn וכו ‘.
פוסטים מעודדים שיחה. יש להם תכונה מובנית המאפשרת למשתמשים להגיב על נושא מסוים (תבובות עם כמה דרגות של שירשור).
ניתן לעבור אל ה’הגדרות’ שלכם (תחת עמוד המינהלה – ‘דיון’) כדי לבטל תגובות על פוסטים ישנים יותר, אם תרצה.

דפים

דפים נועדו להיות עמודי מידע סטטיים, עם תכנים “קבועים” – דוגמה לסוגי תכנים אופיניים בעמודי האתר שלכם: אודות החברה, מדיניות הפרטיות של החברה, כתב ויתור משפטי וכו’ …

הדפים הם אלמנטים “קבועים”. כלומר, הדפים שלכם אינם עומדים לפוג. ברור שתרצו (ותוכלו) לעדכן את תכני העמודים, אבל רוב הסיכויים שלא תצטרכו ליצור דפים על בסיס קבוע לאחר יצירת התכנים הראשוניים באתר, דפיכם גם אינם קשורים לזמן או תאריך מסויים והם אינם כלולים בהזנות RSS שלך כברירת מחדל.
דפים אינם מיועדים או אמורים להיות חברתיים ברוב המקרים ולכן אינם כוללים לחצני שיתוף חברתי או הערות.

אינכם רוצים שמשתמשים יגיבו על דף הקשר שלכם, או על דף כתבי ויתור משפטיים. בדיוק כמו שברוב המקרים אתם כנראה לא רוצה שאחרים יצייצו בדף מדיניות הפרטיות שלכם.

שלא כמו הודעות, דפים הם הירארכיים מטבעם. לדוגמה, תוכלו להגדיר דפי משנה בתוך דף. תכונה זו מאפשרת לך לארגן את הדפים שלך יחד, ואף להקצות להם תבנית מותאמת אישית.

וורדפרס כברירת מחדל מגיע עם תכונה המאפשרת לך ליצור תבניות דף מותאמות אישית באמצעות ערכת הנושא שלך. זה מאפשר למפתחים להתאים אישית את המראה של כל דף בעת הצורך. ברוב הנושאים, הפוסטים והדפים נראים אותו הדבר. אבל כאשר תשתמש בדפים באתרכם כדי ליצור דף נחיתה, או דף גלריה, דף עם תבנית מותאמת במיוחד תהיה שימושית מאוד.

לדפים יש גם תכונת ארכיון זו שנקראת “סידור” המאפשר לכם להתאים אישית את סדר הדפים על ידי הקצאת ערך מספרי.
תכונה זו ניתנת להרחבה על ידי תוספים כמו “Simple Page Ordering” ( סידור עמודים פשוט ) המאפשר לכם לגרור ולשחרר את סידור הדפים.

פוסטים לעומת דפים (הבדלים עיקריים)

להבדלים המצויינים ברשימה להלן בהחלט יש חריגים. ניתן להשתמש בפלאגין או בקטעי קוד כדי להרחיב את הפונקציונליות של שני סוגי התוכן. להלן רשימת ההבדלים העיקריים כברירת מחדל.

  • פוסטים מיועדים לתכנים בסגנון חדשותי (למשל: פרסומים / עדכונים / חדשות / הרצאות ) לעומת דפים המיועדים לתכנים קבועים.
  • לפוסטים יש יכולות חברתיות מובנות ולדפים אין.
  • פוסטים ניתן לסווג (קטגורית) ואילו דפים מסודרים היררכית.
  • פוסטים כלולים ב- RSS feed ואילו דפים לא.
  • לדפים יש תכונת תבנית מותאמת אישית לעומת פוסטים שלא (למרות שניתן לעשות זאת בעזרת תכנות או פלאגינים: כמו למשל פוסטים הנראים ומתנהגים שונה בקטגוריות שונות).

שאלות נפוצות

כמה פוסטים ו / או דפים יכולים להיות לי באתר ?

אתרכם יכול להכיל כמה פוסטים ו/או דפים שאתם רוצים. אין הגבלה על מספר הפוסטים או הדפים שניתן ליצור.

האם יש יתרונות SEO לעמודים או לפוסטים ?

מנועי חיפוש אוהבים תוכן מאורגן. תוכן קבוע נחשב חשוב יותר עם זאת יש חשיבות רבה לתכנים עדכניים יותר המתעדכנים על בסיס קבוע.
בקיצור, ייתכן שיש הבדל, אבל בתור מתחילים אינכם צריכים לדאוג בקשר לזה. התמקדו בהפיכת האתר שלכם למאורגן עבור המשתמש.

מהן בדיוק קטגוריות פוסטים ?

ניתן לאגד מספר פוסטים תחת קטגוריה משותפת ואף לבנות מבנה היררכי של קטגריות לפוסטים ולאחר מכן לתת מראה ואפילו פונקציונליות שונה לקטגוריות השונות (בעזרת הרחבות קוד ו/או פלאגינים).
ניתן לשייך פוסט ליותר מקטגוריה אחת.
ניתן לתת לפוסט תאריך פרסום עתידי ובכך ליצור פרסומים “מתוזמנים” ..


מינהלת המדיה ( wordpress media  manager )  נגישה משני מיקומים :

  1. לחיצה על סמלון המדיה בעת עריכת תוכן (פוסטים, עמודים וכו’ ) במינהלה של וורדפרס.
  2. תפריט ה”מדיה” בטור הצדדי במינהלה ( ימין או שמאל בהתאם לשפת ההתקנה של המערכת ).

מינהלת המדיה בוורדפרס

ניהול קבצי מדיה

יעודכן בקרוב ….

לפניכם הוראות שימוש בסיסיות בוורדפרס (עבור התמצאות מהירה בלבד).
היות וניתן לשלב בוורדפרס תוספים (פלאגינים) המשנים את מראה/התנהגות המערכת, הוראות אלו הן בסיסיות בלבד ולא מתייחסות לאפשרות שבאתרכם הותקנו פלאגינים שכאלה.

  1. כיצד מגיעים למינהלת האתר?
  2. כתיבת פוסט בוורדפרס
  3. יצירת עמודים בוורדפרס
  4. כיצד יוצרים קטגוריה בוורדפרס?
  5. ניהול תגובות בוורדפרס?
  6. ניהול תפריטים בוורדפרס?

כניסה למינהלה

כיצד מגיעים למינהלת האתר

בהנחה שאתרכם מותקן ועובד, תוכלו להיכנס למינהלת האתר ולעדכן תכנים באתרכם, משם תוכלו לעדכן תכני עמודים קיימים, ליצור עמודים חדשים, לשלוח פוסטים (תכנים מתחלפים באתר, למשל חדשות או “אירועים”) וכן לנהל את הקטגוריות אליהן ישויכו אותם פוסטים.
מבלד פעולות בסיסיות אלו, ניתן לבצע ממינהלת המערכת פעולות רבות, כגון החלפת התבנית הגרפית של אתרכם, הספת טפסים לעמודים באתרכם, ניהול משתמשים כולל סיווגם בקבוצות משתמשים ומן הרשאות כתיבה/קריאה וכו’, ועוד…
לשם כניסה אל מינהלת האתר, הקלידו את הכתובת הזו בשורת הכתובת של הדפדפן שלכם:
http://www.yourdomainname.com/wp-admin/
כמובן שיש צורך להחליף את yourdomainname בכתובת הדומיין האמיתי שלכם

כתיבת פוסט בוורדפרס

כתיבת פוסטים ועמודים היא פעילות הליבה של וורדפרס. תוכלו להתחיל להתנסות בכך ע”י לחיצה על כפתור ה-“פוסט חדש” הממוקם בתפריט ה”פוסטים”:
כעת ייפתח עבורכם מסך יצירת הפוסטים (אותו מסך עדכון תקבלו גם אם תרצו לעדכן תוכן פוסט קיים).
תוכלו לשלב בפוסטים תכנים של טקסט עשיר, עם תמונות, סרטוני וידאו, ועוד, על האפשרויות השונות נרחיב בעמוד אחר, כאשר תסיימו עם התוכן, תוכלו לפרסם את הפוסט ע”י לחיצה על כפתור “לפרסם” /
אם אתם מעדיפים שהפוסט החדש לא יפורסם מיידית באתר, או שישמש כטיוטה, ראו אפשרויות מעל לכפתור ה”לפרסם”.
כמו כן מומלץ לשייך את הפוסט לקטגוריות, ואז ניתן יהיה לקבץ פוסטים מאותה הקטגוריה בעמודים מסויימים באתרכם.

יצירת עמודים בוורדפרס

יצירת עמודים בוורדפרס דומה מאד ליצירת פוסטים, לשם כך יש ללחוץ על כפתור “עמוד חדש” הממוקם בתפריט ה”עמודים”. כאשר התוכן שכתבתם בעמוד יהיה מוכן, לחצו על כפתור “לפרסם” בצד שמאל של המסך.

יצירת קטגוריות בוורדפרס


כמו שצויין כבר למעלה, ניתן ומומלץ לשייך פוסטים לקטגוריות, ואז ניתן יהיה לקבץ פוסטים מאותה הקטגוריה בעמודים מסויימים באתרכם.
עם הקמת האתר נוצרת אוטומטית קטגורית ‘כללי’, כאשר נמצאים במסך יצירת/עריכת פוסט ניתן להוסיף קטגוריה בחלק השמאלי של המסך, באיזור הקטגוריות (כמו בתמונה שמשמאל)
אם נבחר “קטגוריות” בתפריט הפוסטים הימני של המערכת, ייפתח לנו חלון שבו אנו יכולים לכתוב את שם הקטגוריה החדשה ולבחור את הסדר ההיררכי שלה:

קטגוריות בוורדפרס

ניהול תגובות בוורדפרס?

היות ומערכת וורדפרס נועדה להיות מערכת בלוגים ביסודה, יכולת ניהול התגובות שלה חזקה, ברוב המקרים בהם תותקן המערכת באתרכם, כל נושא ה”תגובות” שלה לא ייראה באתר, אולם, מצורף הסבר לשם ידיעה כללית :


לדף ניהול תגובות ניתן להגיע דרך תפריט “תגובות” . מתוך דף זה ניתן להגיע לניהול פח התגובת וניהול תגובות הספאם. באיזור זה ניתן:
  • לראות את התגובות הקיימות לפוסטים/עמודים באתר שאינן ספאם או בפח.
  • לערוך תגובות קיימות
  • לסמן תגובה כספאם או להעביר אותה לפח.
משתמשים עם הרשאות ניהול תוכן מוגבלות (לפי קבוצות המשתמשים והרשאותיהן) יוכלו לנהל מתוך הדף הזה רק תגובות לתוכן אותו מותר להם לערוך. תגובות אחרות עדיין יוצגו, אך ללא כל אפשרות ניהול ועריכה.

ניהול תפריטים בוורדפרס



אל דף ניהול התפריטים מגיעים ע”י לחיצה על “תפריטים” שתחת קטגוריית ה”עיצוב”.
בהסבר זה אנחנו מניחים כמובן שכל התפריטים באתרכם הוגדרו כהלכה בעת הקמת האתר ולכן מוסבר כאן ההגיון העמוד מאחורי התניהול התפריטים והשימוש בהם (ללא הסבר על יצירת תפריטים חדשים).
הגדרת התפריט הפעיל לעבודה
באתר וורדפרס יכולים להיות כמה תפריטים, ואת כולם ניתן לנהל בדיוק מאותו עמוד מינהלה:
על פי רוב באתרכם ישולב תפריט אחד, לכל היותר שניים.
על מנת לעדכן תפריט , יש בראש וראשונה לבחור את התפריט עליו רוצים לבצע פעולות:
בחרו את התפריט לעבודה
כעת אנחנו יכולים להוסיף ולעדכן אלמנטים בתפריט אותו בחרתם, וע”י כך בעצם לשלבם באתר.
שילוב אלמנטים שונים בתפריט
ישנם 3 סוגים של אלמנטים שניתן לשלב בתפריטים של וורדפרס: קישורים, עמודים, קטגוריות.
נעבור עליהם בקצרה ולאחר מכן נסביר כיצד לשלבם באתר. את “הבלוקים” המאפשרים לשלב אלמנטים אלו אנו נראה בצידו הימני של מסך התפריטים, בדיוק מתחת לקוביה בה מגדירים את מיקום התפריט באתר.
קישורים: הכנסת קישור אבסולוטי (פנימי או חיצוני לאתר) לתפריט, פשוט להזין כתובת URL ואת שם הקישור ולשלבה ע”י לחיצה על “להוסיף לתפריט”.
עמודים: מאפשר לנו לבחור מבין העמודים שיצרנו באתר ולשלב אותם בקליק. פשוט נסמן ב V את העמוד\ים הרצוי\ים אותם אנחנו רוצים לשלב בתפריט ונלחץ על הכפתור הלבן “להוסיף לתפריט”.
קטגוריות: שהן הרי מעין ארכיון פוסטים, עמוד בו יופיעו פוסטים בסדר כרונולוגי, למשל: קטגוריית “בלוג” או “מאמרים” אותה אנחנו רוצים לשלב בתפריט. גם כאן, פשוט נסמן ב V את הקטגוריות אותם אנחנו רוצים להוסיף לתפריט ונלחץ על “להוסיף לתפריט”.
ניהול תפריטים בוורדפרס

יצירת היררכיה בתפריטים (תתי עמודים ותתי-תתי עמודים)
היררכיה מושגת על ידי גרירה של אלמנט, אל מתחת אלמנט אחר וקצת שמאלה


הוספת עמודים באופן אוטומטי לתפריט
טריק קטן שיכול לחסוך קצת התעסקות עם התפריטים בכל פעם שאתם מוסיפים עמוד חדש: כאשר אתם יוצרים תפריט חדש, תוכלו לראות תיבת סימון V בחלק העליון של המסך האומרת “להוסיף אוטומטית עמודים (מהרמה הראשונה)”, סימון של תיבה זו יגרום להוספה אוטומטית לתפריט של כל העמודים שתיצרו מעתה באתר.

בכל מערכת ניהול תכנים באתר אינטרנט יש לעתים קרובות צורך ליצור קישורים מתוך הטקסט, אל אתרים חיצוניים או אל דפי האתר.

כשמקשרים אל דף אחר באתר אפשר לא רק לקשר אל הדף, אלא אפילו לקשר אל מיקום ספציפי בתוך הדף (מה שנקרא “עוגנים”)

יצירת עוגן

בשביל שנוכל לקשר אל מיקום ספציפי בתוך דף, יש ליצור תחילה את העוגן (המיקום אליו יגיע הקישור), לכן ניגש ונערוך את הדף אליו אנחנו רוצים לקשר, ובאיזור הספציפי אליו אנחנו רוצים לקשר.
* חשוב לציין שעל מנת לשדרג את יכולות סרגל העדכון הויזואלי ( WYSIWYG ) יש צורך בהתקנת פלאגין וורדפרס באתרכם (שם הפלאגין – TinyMCE Advanced , אם אינו מותקן אצלכם עדיין, בקשו אותנו ונתקינו גם אצלכם ).

הציבו את סמן העכבר במיקום בו ברצונכם ליצור את העוגן (המיקום אליו יגיע הגולש עלאחר שילחץ על הקישור) ולחצו על כפתור יצירת העוגן כמו בצילומסך שלפניכם:
יצירת עוגן
לחיצה על הכפתור תפתח תיבת דיאלוג כמו בצילומסך הבא:
שם לעוגן - עדיף באותיות לטיניות וללא רווחים
מלאו שם לעוגן – עדיף באותיות לטיניות וללא רווחים.
לשם ההדגמה נניח ששם העוגן הוא test123 .
כעת לחצו על INSERT והתיבה תיסגר,  בטקסט עצמו ניתן יהיה לראות סימון של עוגן (    ) …. סימן זה לא ייראה כמובן לגולשי האתר.
כעת שמרו את השינויים שביצעתם בעמוד ועברו לעריכת העמוד ממנו אתם רוצים לקשר אל עוגן זה.
יצירת הקישור אל העוגן
בעמוד ממנו אתם רוצים ליצור את הקישור בחרו את הטקסט שישמש כקישור ועל גבי הטקס המסומן הקישו עם כפתור העכבר הימני (אפשר לחילופין ללחוץ על כפתור הקישור שבשורה העליונה של העורך))
יצירת קישור

כעת הכניסו למיקום המיועד לכך את כתובת העמוד אליו אתם רוצים לקשר ובסוף הכתובת הוסיפו #test123 שהוא העוגן שיצרתם באותו העמוד.
משהו דומה לכתובת הבאה: www.the-site.co.il/post/#test123 ….


*  אם זהו קישור מתוך העמוד אל עוגן בתוך אותו עמוד, אין צורך לציין את כל ה- URL אלא רק סולמית ושם העוגן ( למשל #test123  )

לחצו OK ושמרו את השינויים שביצעתם בעמוד, הקישור אל העוגן אמור לעבוד.

יצירת קישור רגיל (ללא עוגן)

מאד פשוט – יש  לסמן טקסט כלשהו וללחוץ על כפתור הקישור שבשורה העליונה של העורך ולחכות לתיבת הדיאלוג שתיפתח ( ראו צילומסך )

בוורדפרס בגירסאות חדשות יש אפשרות לקשר ישירות אל עמוד באתר מתוך רשימת העמודים והפוסטים שנוצרת אוטומטית עבורכם.

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן המופצת באופן חופשי תחת הרישיון הציבורי הכללי של גנו. המערכת כתובה בשפת PHP על בסיס מסד נתונים MySQL, וממאפייניה הבולטים מערכת תוספים וארכיטקטורה של תבניות.

וורדפרס כיום היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר באינטרנט – כ-25% מהאתרים בעולם פועלים על גבי וורדפרס (אחד מכל ארבעה אתרים).
המערכת מתאימה להפעלת בלוגים קטנים ואתרי ענק כאחד – מתוך 100,000 האתרים הגדולים בעולם מעל 22% מופעלים על וורדפרס, ומתוך מיליון האתרים הגדולים בעולם כ-23% עושים שימוש במערכת זו.

אתר האינטרנט בו אתם נמצאים בנוי בעזרת וורדפרס, למרות שאנחנו בדוטקום לא ממליצים לנהל כן אתר בוורדפרס, אלא רק אתרים המצריכים זאת (בעיקר בשל ביות האבטחה הרבות של וורדפרס)

יתרונותיה הבולטים של וורדפרס:

  • ריבוי תבניות (חינמיות ומסחריות) הניתנות להתקנה מהירה ומערכת מובנית במינהלה המאפשרת החלפת תבנית בלחיצת כפתור.
  • מבחר עצום של פלאגינים (תוספים) המאפשרים להרחיב את יכולות המערכת
    רבים מהתוספים חינמיים, חלקם חינמי וניתן להוספת יכולות בתשלום וחלקם מסחרי לחלוטין (בתשלום)
  • ידידותיות למפתחים (בשל הפופולריות העצומה מלבד פורומים וקבצי עזרה ופיתוח, כמעט כל בעיה בה נתקלתם או תיתקלו כבר נדונה במאות מקומות ונפתרה ולכן כמעט לעולם לא תצטרכו “להציא את הגלגל” עם וורדפרס.
  • וורדפרס מאפשרת ניהול אתר או רשת אתרים. אפשרות ה”רשת אתרים” (שנקראה בעבר “מולטי יוזר” ) מאפשרת ליצור מספר אתרים על אותה פלטפורמה ללא צורך בביצוע התקנות מרובות. בעבר פותחה מערכת נפרדת לתמיכה בריבוי אתרים, אך שתי המערכות הנפרדות מוזגו להתקנה סטנדרטית אחת, החל מגרסה 3.0 של וורדפרס.
  • וורדפרס תומכת בריבוי שפות, דבר שבא לידי ביטוי במספר היבטים כגון תרגום מחרוזות לשפות מקומיות, תמיכה בשפות הנכתבות משמאל-לימין ומימין-לשמאל, התאמות עיצוב פרטניות לשפות מסוימות, והתאמות בקוד שנדרשות בשפות מסוימות.
  • בתוך מערכת התבניות של וורדפרס משולבת מערכת וידג’טים מתקדמת המאפשרת להתקין, לשנות, להזיז ולסדר רכיבים שונים ללא כל ידע ב-PHP או ב-HTML על ידי גרירת הווידג’טים מתפריט לתפריט.
  • בוורדפרס מערכת תפריטים מותאמת אישית מאפשרת ליצור תפריטי ניווט מתוך לוח הבקרה, ללא צורך בידע מוקדם ב-JavaScript או ב-CSS.
  • וורדפרס מאפשרת למפתחים לבצע התאמות מתקדמות בעזרת מערכת מובנית לעריכת קובצי HTML ו-PHP של התבנית.

חסרונותיה הבולטים של וורדפרס:

  • אבטחה: אתר וורדפרס הוא כמו מיגדלור באינטרנט הקורא לפורצים לבוא ולהפגין את כישורי ההאקינג שלהם, כל ליקוי אבטחה חדש שמוצאים בוורדפרס גורם מייד למאות אלפי אתרים פרוצים שהושחתו, הדבר כולל גם תוספי מערכת שעליהם אין למפתחי המערכת שליטה).
    בעיית האבטחה קריטית במיוחד למשתמשים הישראליים שאתריהם נתונים תמידית תחת התקפות (בין אם הם יודעים זאת ובין אם לא.
  • ריבוי התכונות שקורץ למפתחים – הוא שמקשה על מנהלי אתרים לעבוד עם המערכת
  • כבדה מאד! – צורכת משאבי שרת רבים (גם אם תשתמשו בפלאגינים של קאש (זיכרון מטמון) , מה שלעתים גורם לאתר הבנוי בעזרת המערכת להיות איטי ואף להאט את השרת עליו יושב (אתרים רבים נוספים)
  • מינהלה מסורבלת ולא ידידותית למשתמשים מתחילים – משתמשים מתחילים בוורדפרס “לא מוצאים את הידיים והרגליים” במינהלה שלמפתחים נראית קלה לשימוש.
    מנהל אתר שאינו משתמש במערכת לעתים תכופות ונכנס לעדכן את אתרו פעם בחודש במקרה הטוב, לא זוכר כיצד מתנהלים במערכת ומה עושים עם כל מאות הלינקים, האובייקטים והכפתורים במינהלה.

ולסיכום:

הקמת אתר בעזרת וורדפרס מומלצת בעיקר אם יש צורך ייחודי באתר ועליו יש מענה בוורדפרס (למשל פלאגין ייעודי לניהול לקוחות, מרכז לתמיכת לקוחות, פלאגינים ייעודיים לאתרי נדל”ן, מערכות גלריות מורכבות, ניהול פרוייקטים ייחודי ופתרונות ייעודיים רבים אחרים).
עבור אתרי מידע שגרתיים יותר – מומלצות מערכות זריזות, מאובטחות וקלילות יותר, שאיתם ניהול אתרכם לא יהיה משימה “מאיימת” כמו ניהול אתר בעזרת וורדפרס.

עמוד זה יעודכן בצורה קבועה, מומלץ לבקר שוב בקרוב …